Tiedote sprinttisuunnistuksen osalta oulunsalolaisille

9.9.2010  |  Julkaistu kategoriassa Ajankohtaista

Urheiluseura Oulunsalon Vasama saavuttaa kuluvana vuonna kunniakkaan 100 vuoden iän. Kaikki jaos­tot juhlistavat lajityypillisesti juhlavuotta. Suunnistusjaosto järjestää historiansa ensimmäiset kansalliset suunnistuskisat, joissa kilpaillaan myös aluemestaruuksista.

Kilpailumuotona on sprintti, joka tarkoittaa suunnistuskisan tuomista metsästä rakennetulle alu­eelle. Rastipisteet eli kisailijoiden etsimät kohteet ovat usein rakennusten, aitojen ja muurien kul­mia ja nurkkia. Piha-alueille meno on suunnistajilta ehdottomasti kielletty suunnistuksen laji­sään­nöissä ja kansallisen tason kilpailuissa tottuneille suunnistajille se on itsestäänselvyys. Ne kiin­teis­töt, joiden pihoille rastipisteitä sijoitetaan, ovat antaneet siihen erillisen luvan. Myös kunnan yhdys­kuntalautakunnasta on saatu lupa kilpailun järjestämiseen kuntakeskuksessa.

Kilpailun ajankohta on la 11.9.2010 klo 13–14. Kilpailukeskuksena toimii Kirkonkylän koulu ja suun­nistusalue rajoittuu alueelle Kylänpuolentie – Juurikastie – Lunkintie – Pappilantie.

Kilpailijat juoksevat pääasiassa kevyenliikenteen väylillä, joten vilskettä tulee tuon tunnin aikana olemaan. Lajiin kuuluu, että suunnistajat huomioivat muun liikenteen ja varovat sitä. Autolii­ken­nettä rajoitetaan kuinkin sen verran, että Kauppiaantiellä terveyskeskuksen ja kunnantalon välissä olevan suojatien kohdalta liikennettä pysäytetään hetkittäin noin tunnin ajan klo 13–14.

Kisailijoita tulee koko Pohjois-Suomen alueelta, mikä antaa meille mahdollisuuden tehdä tunne­tuksi viihtyisää kotikuntaamme ja sen tarjoamia palveluja. Olette tervetulleita kannustamaan kil­pai­lijoita kilpailualueelle!

Urheilullisin terveisin,

Maarit Leskelä